Gęsina na Świętego Marcina
Prawie w całej Europie w dniu św. Marcina z Tours na stołach pojawi się pieczona gęś. Jak smakuje gęsina z kuchni hoteli historycznych? Zapraszamy do smakowania interesujących propozycji, przygotowanych z tej okazji.
Pierwszy, wspólny materiał promocyjny
W pierwszym, marcowym wydaniu tygodnika WPROST ukazał się materiał promocyjny inaugurujący działalność programu Heritage Hotels Poland.
Materiał ukazał się w ramach kontynuacji cyklu wydawniczego tygodnika Wprost „Hotel na Medal”, w drugiej jego części pt. „Hotele historyczne”. Materiał merytoryczny tej części cyklu zaadresowany jest do potencjalnych gości Hoteli, którzy cenią sobie odpoczynek w ekskluzywnych wnętrzach, tchnących duchem przeszłości.
Uruchomienie programu Heritage Hotels Poland
Z dniem 2 marca br. został uruchomiony został program marketingowy „Heritage Hotels Poland”, zawiązany z inicjatywą podejmującą sieciowy marketing hoteli działających w obiektach zabytkowych. Głównym celem programu jest zagospodarowanie tego szczególnego segmentu turystyki w Polsce, jak również popularyzacja historii naszego kraju.
Historyczne Hotele, na całym świecie, a zwłaszcza w Europie przyciągają wyjątkowego klienta, który poszukuje nie tylko komfortu i odpoczynku, ale również jest zainteresowany poznaniem kultury i historii danego kraju. Wizyta w obiektach historycznych pozwala gościom przenieść się na czas pobytu w inną epokę, w pewnym sensie dotknąć i posmakować czasów opisywanych np. przez Henryka Sienkiewicza, czy Adama Mickiewicza.
Powołanie Fundacji Hotele Historyczne
W Krakowie w dniu 13.01.2015 powołana został Fundacja Hotele Historyczne. Fundację utworzyli właściciele 16 obiektów zabytkowych z różnych regionów Polski. Inicjatywa powołania fundacji zrodziła się w gronie członków i sympatyków Stowarzyszenia „Hotele Historyczne w Polsce”. Z pośród fundatorów został wyłoniony 5-osobowy zarząd, z prezesem w osobie Jerzego Donimirskiego, współzałożyciela i prezesa Stowarzyszenia HHP w pierwszych latach jego istnienia 2008 -2011.
Fundacja Hotele Historyczne zrzesza niezależnych hotelarzy, właścicieli obiektów zabytkowych. Fascynatów, którzy jakże często z determinacją podnieśli je z ruiny i pieczołowicie odrestaurowali. Dziś są ich opiekunami i gospodarzami, zachowując je jako elementy dziedzictwa europejskiej historii i kultury dla przyszłych pokoleń.
Wszystkie hotele to obiekty wpisane do rejestru zabytków, o indywidualnym charakterze, które w swojej działalności koncentrują się na dostarczaniu Gościom niepowtarzalnych doświadczeń i wysokiej jakości usług. Obiekty, w których gościnność to sztuka uprawiana z pasją.
Wszystkie obiekty przyjęły katalog wartości, które podzielają i którymi kierują się w swojej codziennej działalności. Nasze wartości:
1. Gościnność spełniana z pasją
2. Przywracanie do życia historycznego dziedzictwa
3. Unikalność obiektu i jego historii
4. Kultura stołu miarą gościnności
5. W kuchni sezonowa i naturalna żywność
6. Zdrowy styl życia w harmonii z naturą
7. Promocja kultury i sztuki – historyczna rola polskiego dworu
8. Rozwój lokalnej społeczności zwłaszcza dzieci i młodzieży
9. Rzetelność w biznesie i w relacjach z pracownikami
10. Poszanowanie zwierząt i ochrona środowiska